4 December 2018

Harga Masuk Tempat di Melaka

Assalamualaikum dan salah sihat sejahtera semua yang sedang baca entry kali ni

Hari ni aku nak share harga harga untuk masuk tempat menarik kat melaka ni.

Macam aku sebelum pergi melaka ni aku dah survey dulu mana tempat yang menarik dan best kat melaka ni. So banyak blog jugak la aku usha harga tu.

Ok antara tempat yang aku dah list dan wajib pergi tu :

A famosa

Maaf la tak ada gambar dekat. Yang ada gambar yang jauh dimata je. Haha. 

Menara Jam Merah


Yang ni jauh sikit dr yang lain2 alah jauh pun dalam 1 km macam tu je la. Tapi masa aku sampai tu orang ramai sangat so sempat ambik gambar yang ni je. Haha. 

Menara Taming Sari

Ni view dari menara taming sari. Mungkin kalau masa malam lagi cantik. Tapi waktu siang ni pun dah menarik bagi aku. Korang akan duk berpusing kat atas tu dalam 3 round macam tu la. Memang akan tengok full la melaka ni

Ok harga tiket untuk menara taming sari ni

Dewasa : Rm17.00
Kanak kanak : Rm11.00
Warga Emas : Rm9.00

*Sebelum beli tiket tu korang kene tunjukkan ic korang tu*


Muzium Kapal






Ni antara view dari muzium kapal ni. Bila duk kat muzium kapal ni sila explore semua tempat kat dalam tu. Memang menarik sangat. Korang akan tau pasal sejarah perkapalan kat melaka ni. Tapi sebelum korang naik atas kapal tu akan ada photographer ambik gambar korang dan nanti lepas turun dari muzium kapal tu diorang jual la gambar yang diorang ambil tadi tu

So ni harga untuk masuk kat muzium kapal ni

Dewasa : Rm5.00
Kanak kanak : Rm3.00

Melaka River Cruise

 Yang last adalah ini la. Masa naik cruise ni banyak ambil video sebab bila ambik gambar jadi tak clear. Hahaa. Baik ambik video la. Korang akan ronda dalam 30 minit lebih macam tu la. Korang akan tengok sepanjang naik cruise tu macam macam la. 

Harga untuk Melaka River Cruise : 

Dewasa : Rm22.00
Kanak kanak : Rm12.00
Warga emas : Rm17.00

*korang tak perlu pun tunjuk ic untuk naik cruise ni*





No comments:

Post a Comment